Aku ..dan kenangan itu

Ketika aku sendiri,
Masa itu kembali hadir...terisak aku mengingatt,,
Mengharapkan yang terbaikk,, tapi ketika semua itu adalah harapan...lenyap tak tersisa..

Menangisss ku sesali...
Tiada guna berjalan....
Langkah yang tak pasti kutapaki,berhenti ku tengadah..tiada awan melihatku...tiada langit menghiburku,tiada hujan menyamarkan isak tangisku...

Bagai ku merangkak dalam hidup yang tak pasti..
Berjuang melawan hitam yang pahit...
Kelam tak berhujung,,
Mencoba untuk merekam kembali yang dahulu,tapi kembali berhujung hujann...
Berangan ku kembali melihat keindahan hingga detik yang tersisa..hingga waktu itu masih ada untuk hati yang merana,,

Dia adalah sesuatu,
Imajinasi,ide,harapan,bahagia..
Tangis mampu kuredam..
Susah tak akan mengubah menjadi sesosok keputus asaan..
Kini malam yang terhias lampu pijarr..
Kembali terisi lilin dengan sebongkah api kecil diatasnya..

Ketika aku bertanya, masihkah hidup ini dapat berlanjutt,
Tapii...
Sampai dimana nafas ini akan terus berlanjut,ketika harapan yang menjadi motivasi mu tlah hilangg..
Perjalananku sungguh hebatt...
Ketika engkau melihat,maka kau akan mengerti kenapa diriku seperti sekarangg..
Pengalaman memang mengajarkan aku banyak hal..
ketika aku kecil, sudah banyak hal2 yang membuat diriku menjadi dewasa..
Ketika aku menangis..tak ada seorangpun yang bertanya,kenapa dirimu menangis??
Ketika diriku terpuruk dalam kesedihan,tak ada seorang teman,bahkan sahabat yang mau menghiburmu..
Hidup dulu memang tak adil kepada manusia lemah sepertiku yang mengalami banyak penindasan batin..
Tapi itulah masa lalu,yang  kusyukuri telah membuatku kuat hingga sekarang,
Dahulu masa itu merupakan air mata yang sakit ketika diingat..kelam hitam jika dilihat..
Tapi sekarang masa itu melahirkan air mata kekuatan..
Power yang hebat dalam kepribadianku,
Menjadikan aku sesosok batu dan karang..
Aku adalah wanita..
Perempuan yang luar biasa dan siap membuat dunia yang biasa menjadi luar biasa..
Dari masa lalu itulah..aku kembali hidup dalam dunia yang baru..meskipun setaip kenangan pahit itu tak pernah mampu ku redam, tapi berusaha dan percaya akan segalanya lebih baik 
 Kada kalanya saya berpikir..
Bisakah waktu diulang, dan saya akan lebih baik untuk mendengar sebuah kesaksian palsu dan kebohongan daripada sebuah kebenaran yangg akan meyiksa seperti sekarang ini..
Lama-lama saya berpikirr..saya akan lebih baik dilahirkan dalam bentuk apa saja asalkan jangan mnusia yang memilki hati,karna itu yang membuat kehidupan ini jadi semakiin sulit.

Saya ingin menjadi Anak Asperger..yang tidak memiliki perasaan peka..tak mampu mengungkap perasaan akan diri sendiri,
Saya ingin menjadi anak Disleksia, yang tidak lupa akan arah dan akan mudah tersesat...

aku ingin seperti anginn..yang berhembus seketika..tapi bisa dirasakan..
hidup terlalu kejam untuk dinikmati sendiri dalam kesepiannn..

aku dan kenangan itu, selalu adaaa...



You Might Also Like

0 comments

Makasih ya udah mau comment :) GBU

It's Me...

Foto saya
a girl, staring stright back at me. stand up to hide her heart.

Flickr Images